6. EWALUACJA


Oceniana będzie praca grupowa. Członkowie każdej grupy otrzymają ocenę, która będzie wynikała z następujących kryteriów:

a) Opisy broni


b) Poprawność językowa i stylistyczna


c) Ogólna prezentacja


d) Refleksja




Kryteriazły odpowiednidobrywybitny
Opisy broniBrak wielu faktów, zgromadzone wiadomości niedostateczne opisują dany przykład broni.Opisy nie wyjaśniają skuteczności i zastosowania poszczególnych broni. Zdjęcia nieodpowiednio dobrane lub niekompletne.Album zawiera dostateczną ilość informacji, aczkolwiek nie wyjaśniają one jasno skuteczności oraz zastosowania danych broni. Niska jakość lub uboga ilość zdjęć.Album utworzony w sposób jasny dla odbiorców. Opisy zawierają najistotniejsze informacje o poszczególnych rodzajach broni i ich zastosowaniu oraz skuteczności. Odpowiednio dobrane fotografie dla każdej dziedziny.Opisy są interesujące dla odbiorcy, dodatkowo uzupełnione ciekawymi zdjęciami, o wysokiej jakości dla każdej dziedziny.Opisy przedstawiają w jasny i sensowny sposób użycia broni oraz wyjaśniają jej rolę w wojnach. Sensowna ocena i wybór najistotniejszych dla prowadzenia wojen wynalazków.

Poprawność językowa i stylistyczna
Błędy stylistyczne, językowe oraz ortograficzne. Ubogie słownictwo.Nieliczne błędy stylistyczne i językowe.Pojedyńcze błędy stylistyczne, ciekawy i estetyczny opis.Brak jakichkolwiek błędów, ciekawy i przejrzysty opis.
Ogólna prezentacjaPrezentacja przeprowadzona
 w sposób dość chaotyczny
i nieprzemyślany.
Prezentacja nie przedstawia tematu  wystarczająco jasno
i wyczerpująco. Przygotowane są wszystkie wymagane materiały.

Prezentacja w znacznym stopniu interesuje odbiorcę, przekaz jasny
i ciekawy. Przygotowane są wszystkie potrzebne materiały.
Prezentację przeprowadzono w sposób płynny, ciekawy
i zrozumiały, zawierała interesujące zdjęcia
i filmy zrealizowane samodzielnie.

RefleksjaRefleksja niedostatecznie oddaje stosunek autora wobec problemu.Refleksja przygotowana została
w oparciu
o analizę wydarzeń wojennych.
Sporządzona refleksja odzwierciedla stosunek autora do problemu,  przekazuje odbiorcy własną opinię na temat wprowadzania broni oraz tego efektów.

Ze przygotowanej refleksji można dowiedzieć się jak wpłynęło wprowadzenie danej broni na sposób prowadzenia walki oraz jakie miało to konsekwencje dla przyszłej strategii w polu walki.